Egy céges honlap megléte manapság már lét kérdés. Anyukám szülinapját egy jó étteremben terveztük, és az egyik ismerősöm ajánlott is egyet, aminek meg akartuk nézni a honlapján a menüt, de sajnos csak az elérhetőség volt fent. Arról már előzőekben írtunk, hogy miért van szükség jó könyvelőre, nézzük most meg, hogy miért fontos egy igazán jó, minőségi honlap. A cégalapítás után, gyakorlatilag az internetes arculat kialakítása, a céges weboldal elkészítése kell legyen a következő feladat.
Saját weboldal készítése elengedhetetlen
Meglepődtünk, mert manapság, a webshopok világában, ahol a legtöbb cég saját webáruházat készít, mert virágzik az internetes eladás, hogyan engedheti meg magának egy vállalkozás, hogy olyan weblapot készíttet, amelyen nincsenek menüpontok, csak az elérhetőségük. Így eleshetnek esetlegesen néhány vendégtől, aki nem csak az utcáról téved be, hanem valamilyen alkalomra szeretne asztalt foglaltatni, de sem a helyet nem tudja megnézni képek alapján, sem az étlapot, és akkor még nem is beszélve arról, mennyivel eladhatóbb a menü, ha az ételekről készült képeket is feltöltik hozzá.
Minden vállalkozásnak szüksége van weboldal készítésére
Ma már rengeteg cég foglalkozik weboldal készítéssel, és a kivitelezésben csak a fantáziánk szab határt. Ha olcsó vagy akár ingyenes tárhelyen hozunk létre weboldalt, esetleg saját magunk próbálkozunk honlap készítéssel, olcsón hozzájutunk a saját weblapunkhoz. Kis cég esetében nem is elvárás a drága, dizájnos honlap, az a lényeg, hogy átlátható, logikus felépítésű legyen, és a szükséges információkat tartalmazza. Ma már bárki elvégezhet egy weblapszerkesztő tanfolyamot, illetve egyszerű honlap esetében még az sem szükséges hozzá.
Csökkentheti a költségeinket, ha a honlapunkon más cégek bannereit helyezzük el, csak óvakodjunk attól, hogy túl sok reklámmal legyen tele a felület, mert az érdeklődő könnyen elveszhet az információk között. Mindenki látott már olyan kaotikus honlapot, aminél egy felületen belül annyi információ volt elhelyezve különböző méretű és stílusú betűkkel, hogy a kedve is elment a nézelődéstől. De az is előfordul, hogy valaki annyira tagolt weboldalt készít vagy készíttet, hogy a sok menü és almenü között el lehet veszni, főképp, ha nincs menütérkép. Például egy étterem esetében szerintem bőven elég lenne, ha az elérhetőségükön kívül néhány képet felraknának az étterem belsejéről, a menüt árakkal és fényképekkel, és esetleg egy térképet, mutatva a parkolási lehetőséget is.
Nagy cégek weboldalánál a minőség is fontos
Nagyobb cégek esetében azonban már elvárás lehet, hogy a honlapjuk szépen megszerkesztett, nem összecsapott munka legyen, ahol minden funkció jól használható. Kiváltképpen, ha a weboldal nem csak nézegetésre szolgál, hanem valamilyen szolgáltatást lehet igénybe venni rajta keresztül, esetleg foglalni – például szobafoglalás egy szállodába, vagy utazásfoglalás. Itt elengedhetetlen, hogy hiba nélkül működjön a weboldal, illetve hiba esetén gyorsan javításra kerüljön. Ennek érdekében nagyobb cégek esetében jól képzett fejlesztői és tesztelői csapat áll a háttérben, adott esetben akár 24 órás készenlétben. Ez függ a szolgáltatástól is, illetve a cég hírneve is múlik rajta olyan területen, ahol nagy a verseny. Például több olyan vállalkozás is működik, amely összegyűjti a szálláshelyek adatait, és rajtuk keresztül lehet szobát foglalni. Véleményem szerint, ha az adott honlap rosszul működik, esetleg a foglalás is meghiúsul, az ügyfél másik honlapon keresztül fogja a foglalást lebonyolítani. A céges weboldal dizájnját azonban mindig az adott cég igényei szerint alakítják, és szerintem itt is igaz a mondás, miszerint a kevesebb több. A lényeg az átláthatóság.
Nem feltétlenül drága egy saját webshop
Az internetes kereskedelem tagadhatatlanul egy dinamikusan növekedő piac. Évről-évre kétszámjegyű piacbővülés tapasztalható, csak idő kérdése, hogy a webshopok forgalma utolérje - és akár túl is szárnyalja - a hagyományos boltok forgalmát. A kereskedők nagy része azonban még ódzkodik az online piactértől, részben a webshopok kezelésével kapcsolatos ismeretek hiánya, részben a webshop készítés magas ára miatt. Ez utóbbi pedig nem feltétlenül kerül sokba. Léteznek bérelhető webáruházak, ahol havi díjért cserébe egy teljesen funkcionális online boltot kapunk, de vásárolhat saját webáruházat már 5000 Ft-ért is.